Television and Journalism

Pierre Bourdieu

10,00 

Título: On Television and Journalism
Autor: Pierre Bourdieu
Edição: Pluto Press
Ano: 1996
Páginas: 103
Encadernação: Mole
ISBN: 0-7453-1333-7

 

SINOPSE
“A corruscating attack on television – and on the ‘collaboration’ between intellectuals and the media which, Bourdieu argues, is leading to new and more invidious forms of dumbing down. Bourdieu examines the way in which apparently serious TV debate gives way to soundbite, as a series of talking ‘experts’ go through the motions of comment and consideration in increasingly self-referential circles. The result: banal and worthless drivel, shaped almost entirely by the imperatives of television ratings wars rather than any consideration of the truth. Television, Bourdieu claims, has now had a profound and largely detrimental effect not just on journalism, but on the formerly very separate worlds of art, literature, philosophy, politics, justice and even science – all of which are in danger of being forced to submit to what he describes as the ‘commercial plebiscite’ of audience ratings.”


SOBRE O AUTOR

Pierre BourdieuPierre Bourdieu (1930–2002) ocupou a cadeira de Sociologia no Collège de France, onde dirigiu o Centro de Sociologia Europeia, a revista “Actes de la recherche en sciences sociales” e a editora “Raisons d’agir Editions” até sua morte em 2002. Foi um dos cientistas sociais mais influentes do século XX, além de um intelectual público líder envolvido na mobilização global contra o neoliberalismo. Ele é autor de inúmeros clássicos da sociologia e antropologia. Entre eles estão a “Reprodução na Educação”, “Sociedade e Cultura”, “Esboço de uma Teoria da Prática”, “Distinção: Uma Crítica Social do Julgamento do Gosto”, “Homo Academicus, As Regras da Arte: Gênese e Estrutura do Campo Artístico” e “Meditações Pascalianas”.

 


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